1 / 6
Ve světě značek a symbolů Perspectiva
Michal Ocilka, Jakub Raš / 1. 3. 2019
Firma potřebuje… Jasně, hodně věcí. Pokud má ambice, potřebuje taky promyšlený vizuální styl, který ji jasně identifikuje. Odliší. Na internetu i v reálném světě. Ať to její bohulibé počínání není bez podpisu. Jako to naše.

Na počátku bylo slovo
A proto i u nás všechno začalo tvorbou názvu.
Vlastně ne, předbíháme. Nejprve jsme přemýšleli nad tím,
- co chceme společně dokázat,
- co je pro nás v práci i doma důležité,
- jak chceme společnou firmu vést. A kam vůbec.
Ujasnili jsme si to jako tým i každý jednotlivě. Pak už jsme hledali jméno. A našli.
Proč Perspectivo? — Jednoduše proto, že míříme do budoucnosti. Myslíme si, že máme co nabídnout. A chceme to nabízet. Zároveň se nehodláme vzdát vlastního pohledu na věc a dělat věci tak, jak nás to baví. Jsme věříme perspektivní. Máme svou perspektivu. A perspektiva naší práce směřuje vždy výš a dál.
Slovo sice ještě není vizuál, ale název společnosti výrazně směřuje fantazii a myšlení nejen designéra. Kam to nasměřovalo našeho Michala >>>
A jak se promítlo do corporátního designu
Michal Ocilka přemýšlel, hloubal i rozjímal a přišel s koncepcí erbu a štítu.
Obecně známé symboly, které vyvolávají celou řadu představ. Nejde ale o konkrétní historické významy, jako jsou třeba rytíři, ale o hodnoty s tímto světem spojené. Stálost, zápal pro věc, hrdost. Ano, i představa nových výzev a dobrodružství. Však my sami i náš obor jsme stále na cestě.

Razítka
Pro každodenní použití jsme navrhli razítko klasického obdélníkového formátu. K základnímu typu jsme navíc vytvořili speciální kulatá razítka. Otiskem razítka s menším nebo větším rastrem dosahujeme výraznější autenticity komunikace než v případě loga vytištěného tiskárnou. Razítko tu zároveň slouží jako punc kvality.
Je tohle ta pravá identita Perspectiva?
Se ví. Třeba logo splňuje všechny důležité body, aby co nejlíp (re)prezentovalo naši společnost.
O co jde:
- jednoduchost a s ní spojená zkonstruovatelnost,
- jednoznačnost,
- dokonalost grafického projevu,
- vyrovnanost grafických prvků
- černobílé a plastické provedení
- aplikovatelnost v různých materiálech
Co je ale ze všeho nejdůležitější?
Že se tahle identita líbí všem v týmu. A to je přece ohromná úleva.
Nemít problém s vlastní identitou.