Jedním z velmi důležitých uživatelských signálů je dnes mobilní přívětivost webu. Důraz na mobilní verzi webu dává Google cca od roku 2016 a v roce 2018 zcela obrátil důležitost desktopové a mobilní verze. Při procházení (crawlingu) webu a jeho indexování dává nyní Google zcela přednost mobilní verzi (existuje-li).
Pokud tedy dokážete nabídnout uživateli na mobilu skvělou zkušenost, kam patří například rychlost načítání, resp. vykreslování stránky, funkční navigace, hodnotný a unikátní obsah, pak jste pro Google – splníte-li i další podmínky – dobrý adept na přední pozice v SERPu.
Právě rozložení obsahu (layout) stránky a jeho hierarchizace nebo jinak dobré UX/UI i sama kvalita obsahu se výrazně promítají i do několika uživatelských signálů, které Google bere v potaz při řazení výsledků vyhledávání anebo s nimi alespoň nějak pracuje.
Míra prokliku z přirozených výsledků vyhledávání
Jedna z důležitých metrik, kterou Google bere v potaz, je míra prokliku neboli CTR (z anglického click through rate). Můžeme ji vyjadřit následujícím vzorcem:


Čím vyšší je míra prokliku, tím lépe. Indikuje totiž, že na uživatelské dotazy vrací váš web dobré výsledky, které lidé následují. Čím více lidí na web proklikne, tím lépe.
Pro dobré CTR je důležité zaměřit se na optimalizaci title a description, které by měly být nejen výstižné a popisné vzhledem k obsahu odkazované stránky, ale také přesvědčivé.
Ve výsledcích vyhledávání byste se ideálně měli nějak vhodně odlišit od úryvků konkurenčních webů. K tomu může pomoci také různé rozšíření výsledků vyhledávání, jako je zobrazení obrázku, videa, drobečkové navigace nebo třeba hodnotících hvězdiček přímo u úryvku výsledku vyhledávání.