1 / 6
Jak si zjednodušit život
Aerofilms – Ze tří webů jeden. Ale pořádný
Rádi bychom poladili web Vicnezfilm, přišli za námi lidé z Aerofilms.
Připravili jsme ukázku. Nadchli pro změnu. A skončili u redesignu jiného webu společnosti. Jak je to možné?
Dějství 1: UX expozice
Web Vicnezfilm.cz se věnoval primárně přenosům opery, baletu a divadla do českých kin. Protože se jedná o téma, v němž je na co koukat, zaměřili jsme se na zpracování jedné stránky. Divadelního přenosu Romea a Julie.


Klientovi se návrh líbil natolik, že se rozhodl pro kompletní redesign tohoto webu. Jsme rádi a jdeme společně na věc.
Dějství 2: Co chceme ≠ co skutečně potřebujeme
Během rozhovorů vyšlo najevo, že stejný obsah by zadavatelé rádi i na webu Aerofilms.cz. Navíc tu byly ještě další projekty a weby. Po průzkumu situace nám zůstaly tři hlavní adepti na změnu.
Tři weby. Tři různá CMS. Tři hostingy. Překrývání témat i cílových skupin. Třikrát více času na aktualizaci obsahu. A marketing bez jasného webového kanálu. Ne a ne. A třikrát NE. Už s ohledem na personální a finanční možnosti Aerofilms. A tak padlo rozhodnutí vrátit se k základům. Soustředit se na web Aerofilms.cz a udělat z něj hlavní online kanál společnosti.
Ptáme se, analyzujeme, šťouráme, nenecháváme si pro sebe…
Nutíme klienta jít do hloubky. Leccos si uvědomit, přehodnotit…
Dobrat se toho, co skutečně potřebuje.

Dějství 3:
Jeden web pro všechny
Nejdůležitější bylo zajistit, aby vznikající web Aerofilms.cz dobře fungoval pro všechny hlavní skupiny uživatelů. A že jich je.
Aby tu všichni našli, co hledají.
I to, co teprve budou
Z určení potřeb cílových skupin a scénářů jejich chování na webu vyplynula kategorizace obsahu stránek. Hlavní cíl? Aby se uživatelé snadno dostali k základním informacím, které potřebují. A vždy měli po ruce také informace související. V realitě webu to znamená například toto.
Provázanost – nabídni související informace
Web má tři hlavní sekce – databázi „Filmy a přenosy“, „Program kin“ a „Magazín“. Všechny sekce jsou vzájemně propojené, takže se uživatel snadno dostane od podrobných informací o díle v databázi či z rozhovoru v magazínu k aktuální distribuci díla v kinech a Aerovodu a naopak. Tato provázanost přispívá k uživatelskému komfortu i k dobrému vnitřnímu prolinkování stránek.
Prioritizace – podřiď se většině
Obsah je v sekcích dělen dle priorit uživatelů i společnosti Aerofilms. V popředí jsou kategorie jako „Film“, „Opera“ nebo „Balet“. Méně početné žánry jsou upozaděny – „Koncerty“, „Výtvarné umění“ a „Speciální přenosy“. Stejná logika „důležitější dřív“ se objevuje také v časové filtraci. Defaultně zobrazujeme díla, která se právě hrají – „V kinech“. Uživatel si však sám může zvolit záložky „Připravujeme“ či „Archiv“.
Směřování – naviguj a nezdržuj
K dobré orientaci uživatelů přispívá vedle možnosti filtrovat obsah také štítkování žánrů včetně jejich barevného odlišení. Aby orientace byla rychlá i při vyhledávání děl, ošetřili jsme rychlost našeptávání výsledků. Jakmile uživatel začne psát do pole, ihned se ukazují jednotlivé návrhy včetně odkazů.
Epilog: Důležitou roli v projektu dále hrály…
Promyšlený návrh URL
Ten opět pracuje s prioritizací a myslí na SEO. Pro optimalizaci podstatné stránky mají URL čisté – /databaze/pripravujeme/. U stránek vznikajících použitím méně důležitého filtru jsou součástí URL parametry – /databaze?format=online.
Rozsáhlé přesměrování URL.
Tři weby se ruší a vzniká jeden nový. To vyžadovalo vytvoření smysluplného schématu párování adres a také manuální audit obsahu „neprůhledných URL“, abychom neopomněli žádnou podstatnou stránku. Více o důležitosti přesměrování URL na našem blogu.
Integrace s informačním systémem Aerofilms
Aby se na web bez problémů synchronizovaly termíny uvedení jednotlivých filmů a přenosů v kinech.
Kódování HTML šablon a nasazení na redakční systém Umbraco. Naše dvorní CMS, na které nedáme dopustit. Proč používáme Umbraco?
Webová analytika
Nastavení pokročilé webové analytiky, které umožňuje sledovat jednotlivé akce na webu. Třeba stažení souboru, přehrání traileru nebo klik na důležitý odkaz. Získaná data pomáhají při vylepšování webu a slouží i jako argumentace pro obchodní partnery.