Jak na obsah

Online magazín a blog České filharmonie

Obsah a obsahový marketing se dnes skloňuje zprava i zleva. Jenže obsah bez formy neexistuje. Pokud se to myslí vážně, je nutné mít pro články, videa, infografiky a další formáty odpovídající online platformu. Víme to my. Ví to Česká filharmonie. Voilà, už to frčí.

Magazín České filharmonie

Co jsme vymysleli?

Při tvorbě strategie obsahového portálu jsme přišli s myšlenkou dvou kanálů – Magazínu a Blogu, které budou fungovat na jednom společném webu.

Magazín je takový malý online gesamtkunstwerk. Časově i vizuálně ohraničený celek přináší několikrát do roka 4 různorodé příspěvky – textové články, fotoreportáže, videorozhovory nebo třeba infografiky. Má vlastní, jedinečnou titulku a jeho odběratele vždy e-mailem upozorníme na nové číslo. Ne vše se ale pro Magazín hodí, ať už z tematických nebo časových důvodů. Proto je tu také Blog, který umožňuje kdykoli publikovat aktuální příspěvky.

/ Magazín České filharmonie Blog České filhamronie / Magazín České filharmonie Blog České filharmonie

Svatá trojice obsahu

Při návrhu online podoby i celkové koncepce obsahu Magazínu jsme se zaměřili na tři oblasti, které by neměl žádný obsahový web pouštět ze zřetele.

Exkluzivita

Obsah musí být (nějak) jedinečný. Ideálně nejen z pohledu témat a předkládaných informací, ale také úrovní zpracování. Od uchopení námětu přes textaci, výběr fotek po konečné sladění toho všeho v kontextu jednoho článku. Každý prvek by měl být vizuálně poutavý. Ať už jde o úvodní obálku daného čísla Magazínu, úvodní fotografie každého z příspěvků nebo formátování textu v těle článku.

Článek Magazínu České filharmonie

To je nesmysl učit se tohle řemeslo. To může chtít jenom blázen. Nebezpečnej. – A kolik vás je v republice? – Bláznů nebezpečnejch? – To nebude ani desítka, ne? – Ale kdepak. To byste se divil. Tady se to hemží magorama. V cechu může bejt tak osm deset houslařů. A pak ve svazu je tak asi třicet. A dohromady nás tady může bejt takovejch padesát.

Koncentrovanost

Neboli tah na branku. Obsah je to hlavní. K němu má být uživatel směřován. A když už čte, prohlíží nebo poslouchá, ať ho nic zbytečně neruší. Čistota webdesignu tu jde ruku v ruce s umírněností v počtu funkcionalit.

/ /

Distribuce

Šíření obsahu a získávání odběratelů je to, co nás zajímá. Tlačítka pro sdílení na sociálních sítích, stejně jako možnost přihlásit se k odběru magazínu nejsou jen na efekt. Přihlášení k odběru navíc výrazně podporuje i CTA patička hlavního webu ČF.

Nechybí ani e-mailing po vydání nového čísla a inzerce magazínu na webu České filharmonie a jejích sociálních sítích.

/ /

Povedlo se?

Úspěšně jsme připravili strategii, vyvinuli web graficky i technologicky a společně s ČF připravili první čísla Magazínu včetně několika článků. Získali první stovky odběratelů. I nadále provádíme finální editaci obsahu každého článku a tvoříme obálky pro jednotlivá čísla magazínu.

0

Odběratelé

Počet přihlášených odběratelů magazínu

0:0

Doba návštěvy

Průměrná doba návštěvy na webu týden po vydání nového čísla

0 %

E-mail

Průměrná míra otevření magazínového e-mailingu

Kdyby rozpočet dovolil

Tak přizveme ke spolupráci nejen hudební odborníky, ale i další copywritery, redaktory a editory. Vyzkoušeli guest blogging. Ale finance jsou vždy omezené.

Více bychom propagovali Magazín pomocí PPC reklamy v obsahové síti Google a vyzkoušeli také RTB.

Rozjeli bychom anglickou mutaci Magazínu a s tím související B2B e-mailing na zahraniční partnery.

Dialog – když mobilní aplikace pomáhá

Špatná komunikace způsobuje v životě jen problémy. Často je na vině lidská povaha, často odlišné kulturní pozadí. A někdy i fyzická bariéra. Jako u neslyšících. Právě pro ně vznikl Dialog, mobilní aplikace pro převod mluvené řeči na text.

Podívejte se