Magazín České filharmonie Magazín České filharmonie Servisní systém pro Telmo Servisní systém Telmo
Jak na vizuální styl: Ve světě značek a symbolů Perspectiva

Jak na vizuální styl: Ve světě značek
a symbolů Perspectiva

Firma potřebuje… Jasně, hodně věcí. Pokud má velké ambice, potřebuje hlavně promyšlený vizuální styl. Logo a pravidla jeho použití, které firmu vždy a všude jednoznačně identifikují. Na internetu i v reálném světě. Ať to její bohulibé počínání není bez podpisu. Jako to naše.

Na počátku bylo slovo

A proto i u nás všechno začalo tvorbou názvu… Vlastně ne, předbíháme. Nejprve jsme přemýšleli nad tím, co chceme společně dokázat, co je pro nás v profesním i soukromém životě důležité, jak chceme společnou firmu vést a kam… Ujasnili jsme si to jako tým i každý jednotlivě. A pak už jsme hledali jméno. Nejde sice ještě o vizuál, ale název společnosti výrazně směřuje fantazii a myšlení nejen designéra.

 

 

Proč Perspectivo? Jednoduše proto, že míříme do budoucnosti. Myslíme si, že máme co nabídnout a chceme to nabízet. Zároveň se nehodláme vzdát vlastního pohledu na věc a dělat věci tak, jak nás to baví. Což není v rozporu s účinnosti našich řešení. Jsme, věříme perspektivní, máme svou perspektivu a perspektiva našeho počínání směřuje vždy výš a dál.

 

A jak se promítlo do corporátního designu

Michal Ocilka přemýšlel a přemýšlel a přišel s koncepcí erbu a štítu. Tyto obecně známé symboly vyvolávají celou řadu představ. Nejde ale o konkrétní historické významy, jako jsou třeba rytíři, ale o hodnoty s tímto světem spojené. Stálost, zápal pro věc, hrdost. Ano, i představa nových výzev a dobrodružství. Však my i náš obor jsme stále na cestě.

Koncepce pak dostala své konkrétní vyjádření v logu, grafické podobě názvu Perspectivo, kterou tvoří erb s písmenem „P“. Právě stylizace litery „P“ a vůbec volba základního písma celý koncept dotváří. Font Battling svou originální konstrukcí a malou rozšířeností podporuje hodnotové vyznění vizuální identity společnosti Perspectivo.

A co barvy? Na ortodoxní aplikaci psychologie barev můžete zapomenout. Černá je vždy elegantní a výborně aplikovatelná. Společně se žlutou tvoří zajímavou, neokoukanou a dostatečně kontrastní kombinaci. Navíc žlutá je pro nás slunečná barva s pozitivními emocemi. A těch není nikdy dost.

Chtěli jsme vizuál krásný a funkční zároveň. Aplikace a použití, které opravdu využijeme. Proto je součástí našeho stylu skicák a penál, po kterých šaháme při črtání nápadů jen tak doma nebo třeba na obchodní schůzce. Všude musíme dobře vypadat, tak jsme vytvořili pro každou důležitou sociální sít či online platformu přesný formát loga. Zkrátka vše tu má svůj smysl a funguje v praxi.

Povedlo se?

Myslíme, že ano. Logo splňuje všechny důležité body, které zajišťují jeho bezproblémové fungování jako reprezentanta společnosti. O které body jde:

Komplexnost vizuální identity Perspectiva dotváří další prvky a jejich konkrétní použití, ať už jsou to vizitky vytištěné na netradičním papíru nebo kulaté razítko společnosti. Co je ale nejdůležitější, šaty společnosti se trefily do vkusu všem lidem v týmu. My se s hodnotami a cíli Perspectiva identifikujeme, my firmu tvoříme a rozvíjíme. Když se nám líbí a baví nás, je vše na dobré cestě.

Kdyby rozpočet dovolil

Asi bychom si víc pohráli s tričkem… Vizuální identitu Perspectiva jsme dělali pro sebe. Jediným stresovým faktorem byl termín, protože bez přesných termínů to nikdy nejde. Když ale vše spočteme, práce nepřekročila naši běžnou časovou i finanční kalkulaci pro tvorbu korporátního designu. Každému prostě věnujeme stejnou péči.