Dvořákovský komplet České filharmonie Dvořákovský komplet Magazín České filharmonie Magazín České filharmonie
Jak na kvalitní návštěvnost webu: SEO pro Supermany Supermoney

Jak na kvalitní návštěvnost webu:
SEO pro Supermany Supermoney

Doba trvání

5 měsíců

Registrování uživatelé

840

Průměrná doba trvání návštěvy

05:33 min

SUPERMONEY je poskytovatel rychlých online půjček. Jde o vysoce konkurenční prostředí, tedy jinak o výkonnostní marketing. Nejsou návštěvy, nejsou půjčky, není zisk a my jsme bez klienta. A tomu se úspěšně bráníme už od začátku spolupráce.

Kontext

V lednu 2013 jsme vytvořili web, jehož grafické zpracování i struktura vycházely z důkladné analýzy konkurence. Priorita byla přehlednost, která mnoha obdobným portálům chyběla a chybí jim i dnes. Vlastnímu návrhu a tvorbě webu ale přecházela důkladná, opravdu důkladná analýza klíčových slov.

Data, data, data…

Nejprve jsme shromáždili obrovské množství uživatelských dotazů z různých zdrojů, jako je plánovač klíčových slov v AdWords, obdobný nástroj v Skliku, data z Google Trends, vyhledávací dotazy ze zkušebního provozu PPC reklam, konkurenční weby, našeptávače nebo vlastní hlavy. A pak jsme čistili, slučovali dotazy, poměřovali fráze pátravým pohledem, až jsme vyčlenili základní kategorie a ty případně ještě dále na podkategorie. Místo načančaného dokumentu plného vaty jsme před klienta předstoupili s hutným shrnutím, daty v Excelu a podrobným plánem realizace.

Výběrová ukázka kategorizace vyhledávacích dotazů

Kategorie Příklady vyhledávacích dotazů
Médium „půjčky online“
„půjčky přes internet“
Finanční typ „nebankovní půjčky“
„finská půjčka“
Rychlost vyřízení „rychlá půjčka“
„expres půjčka“
„půjčka do 24 hodin“
Časový rozsah „krátkodobé půjčky“
„půjčky na měsíc“
„půjčka na 14 dní“
„půjčka do výplaty“
„půjčky před výplatou“

Analýza bez reálných kroků jsou (většinou) vyhozené peníze

Dali jsme se tedy bez odkladu do práce. Díky jednoduchosti a vzdušnosti webu i dobrému redakčnímu systému šla práce na struktuře a obsahu jako po másle. Začali jsme pilně psát texty, vytvářet a plnit vstupní stránky, získávat zpětné odkazy nejen na úvodní stránku webu. Vše jsme po čase vyhodnocovali, strategii případně poupravili a zase psali, vytvářeli, plnili, získávali odkazy…

Povedlo se?

Během šesti měsíců jsme se ve výrazně konkurenčním oboru dostali na přední místa ve vyhledávání na důležité fráze jako např. "finská půjčka", "půjčka do výplaty", "půjčka 1000 Kč". Zároveň jsme hned od začátku optimalizace začali pokrývat velké množství longtailových výrazů. Díky dobrému rozložení frází na jednotlivé stránky nám návštěvy přivádí nejen homepage, ale také ostatní stránky.

Doba strávená návštěvníky na webu svědčí o tom, že se jedná o přesně cílenou návštěvnost s velkým obchodním potenciálem, což potvrzuje také velký počet konverzí z tohoto zdroje – registrací na portálu.

Konverze z přirozeného vyhledávání za období 1. 8. 2013 – 31. 1. 2014
(Seznam i Google dohromady)

Konverze – registrace: 840
Míra konverze
(počet konverzí : návštěvy x 100):
4,62 %
Návštěvy: 18 169
Uživatelé: 9 127
Míra okamžitého opuštění: 25 %
Počet stránek na 1 návštěvu: 5,28
Průměrná doba trvání návštěvy: 05:33 min

Edit 2015

SEO urazilo za dva roky celkem velkou cestu, v květnu 2013 Google pustil ven aktualizaci algoritmu Penguin 2.0, takže se u tohoto vyhledávače dál zvýšil tlak na kvalitu odkazů i obsahu.

Díky tomu, že jsme SEO od začátku dělali poctivě a „ručně“ a nedevalvovali odkazový profil webu přílišným počtem nekvalitních odkazů, jsme stále na velmi dobrých pozicích. Google nám už dokonce přivádí z přirozeného vyhledávání větší návštěvnost než Seznam.

Na SEO i nadále pracujeme, ale protože zákon diverzifikace rizik platí i pro online svět, snažíme se získávat klienty i jinak – přes PPC v různých systémech a třeba i offline reklamu. V poslední době jsme se pustili také do pokročilého e-mailingu propojeného se systémem bonusů pro věrné klienty, což nám velmi usnadňuje CRM, které klient využívá. Opravdu neocenitelný pomocník pro skutečně účinný marketing. Nestojíme zkrátka na místě. SEO je fajn věc, ale jedna z mnoha. Doba je nejen multikulturní, ale také multikanálová.

Kdyby rozpočet dovolil

Máme štěstí na osvíceného klienta. My dělali a děláme dobré výsledky, a můžeme tak bez ostychu předkládat rozumné investiční návrhy nad rámec domluveného paušálu. Pokud klient může, jde do toho. A vrací se mu to.