Jak integrovat a zjednodušit procesy:
Servisní systém pro Telmo
Analytika
Počet hodin: 182
Management
Počet hodin: 178
Vývoj
Počet hodin: 1 030

Evidence a správa velkého počtu dat a projektů je vždycky složitá. O to složitější, když jste společnost jako Telmo a zabýváte se systémovou integrací bezpečnostních systémů či výstavbou datových sítí a center pro klienty jako je Armáda České republiky nebo Škoda Auto. Řešením je online servisní systém. Jeho vývoj a zavedení vyžaduje ale zvláštní péči. Jakou?
Krok za krokem k cíli
Zní to hezky: online servisní systém na evidenci a správu projektů, objektových dokumentací, servisních kontrol a revizí, servisních hlášeních, řízení tiketů, plánování servisních zásahů… Jednoduše něco, co v mnoha datech, projektech a činnostech a činností udržuje pořádek a uživatelé mají vždycky o všem přehled. Cesta k tomu není jednoduchá. Takže postupně a od začátku.
Projektová příprava
Kvalitní příprava je prostě základ. Nikdy, opravdu nikdy se nevyplatí ji obcházet nebo na ni šetřit. A nejde to ani bez intenzivního zapojení zákazníka – lidí, kteří budou s výsledným systémem pracovat. Hnací silou a tvůrcem je tu analytik. On musel vyposlechnout veškeré požadavky klienta, často protichůdné, až nereálné, provést jejich důkladnou analýzu a doplnit je i o body, s kterými nikdo nepočítal. Výsledkem byl návrh komplexního, smysluplného produktu. Určení jeho funkcí, příprava rozpočtu i časového harmonogramu vývoje včetně testování, školení uživatelů apod.
Realizace
Projektová příprava byla za námi. Prvním krokem vlastní realizace bylo samotné vytvoření online aplikace. Vývoj systému probíhal v iteracích – po malých částech, aby byl čas odladit s klientem každý, i sebemenší detail a taky aby se zákazník se systémem hned od začátku sžíval. Předejde se tak celé řadě technologických a uživatelských komplikací při nasazení do ostrého provozu.
Využili jsme technologii ASP.NET MVC a pro vnitřní rozhraní aplikace jsme vybrali šablonu Metronic, což výrazně zrychlilo vývoj a umožnilo soustředit se na vlastní funkce aplikace a přidanou hodnotu. Tu například představují vlastní uživatelské prvky, jako je plánovací kalendář na principu „táhni a pusť“, inteligentní našeptávače, rozšířené filtrování apod. Vývoj probíhal na reálných datech, abychom aplikaci maximálně funkčně odladili v reálných podmínkách.
Pilotní provoz
Cílem této etapy bylo uvést aplikaci definitivně v život. Už jednotlivé dílčí iterace měly v sobě vlastní pilotní provozy, takže většina sporných bodů byla odladěna a my měli prostor pro odhalení a nápravu skoro každé sebemenší chyby či nelogičnosti.
Povedlo se?
Aplikace běží a my jen občas děláme kosmetické úpravy. Systém nepadá, nezpůsobuje svým uživatelům bezesné noci, ale naopak všem se s ním dobře pracuje. Což je výsledek nejen našeho umu, ale právě intenzivního zapojení klienta hned od samého počátku. Navíc se nám rozbíhá nová etapa – vývoj detekčního systému, který bude vyhodnocovat chování koncových zařízení jako např. teplotní čidla, detektory, pohybová čidla, kamery atp. a podezřelé aktivity odesílat do servisního systému. Ale to už je další kapitola. O ní zase někdy příště.
Kdyby rozpočet dovolil
Tak vyvineme systém všech systémů. Rozpočty ale nikdy nejsou nafukovací. Kvalitní produkt něco stojí, ale ve výsledku se investice vždycky vrátí.
Nechte si jednou za čas poslat něco hezkého
Nezahltíme vás spamem. Občas vám pošleme e-mail, který určitě nezapadne.